Search found 286 matches

by Candle
Thu May 06, 2021 1:29 am
Forum: Users
Topic: IX Magic 1.16 - May 4th, 2021
Replies: 336
Views: 64202

Re: IX Magic 1.16 - May 4th, 2021

Looking forward to trying it. Thanks for all the hard work IX :D

See You In The Shadows…
by Candle
Tue Apr 13, 2021 9:43 pm
Forum: Music
Topic: Buzz on Bandcamp
Replies: 3
Views: 262

Re: Buzz on Bandcamp

Current list of music tagged with "Jeskola Buzz" on Bandcamp. There's some pretty good stuff included in the list. Just a note, if you're releasing any music on Bandcamp & you used Buzz (which, why wouldn't you use Buzz? :lol: ), tag it "Jeskola Buzz" so people can see it :dance: Bandcamp Buzz Song...
by Candle
Tue Apr 13, 2021 6:45 pm
Forum: Music
Topic: Buzz on Bandcamp
Replies: 3
Views: 262

Buzz on Bandcamp

Current list of music tagged with "Jeskola Buzz" on Bandcamp. There's some pretty good stuff included in the list. Just a note, if you're releasing any music on Bandcamp & you used Buzz (which, why wouldn't you use Buzz? :lol: ), tag it "Jeskola Buzz so people can see it :dance: Bandcamp Buzz Songs ...
by Candle
Mon Apr 05, 2021 3:25 pm
Forum: Users
Topic: Odd error when saving BMX
Replies: 5
Views: 298

Re: Odd error when saving BMX

So there is a .bmx.temp version in the same directory. I copied the original BMX to another folder & remaned it to "Live Test.bmx". Opened it in Buzz, made a change & tried to save. The same error happened & a .bmx.temp version was added to this new folder. I tried creating a new Buzz project adding...
by Candle
Mon Apr 05, 2021 1:17 am
Forum: Users
Topic: Odd error when saving BMX
Replies: 5
Views: 298

Re: Odd error when saving BMX

It is a new install, but I've been working with this install for about a month now. This just started happening. I always load Buzz with Administrator rights because LD Mixer won't work without Admin rights.

Should I do another re-install :?:

See You In The Shadows…
by Candle
Sun Apr 04, 2021 5:45 pm
Forum: Users
Topic: Odd error when saving BMX
Replies: 5
Views: 298

Odd error when saving BMX

I have been getting this odd error when trying to save some recent changes to my "Live" Buzz setup. It is saying it can't open a Temp version of the BMX & then Buzz crashes without saving any of the changes. Here's a screenshot: https://i.ibb.co/H28kHMJ/Buzz-Save-Error-JPEG.jpg I also tried "Save As...
by Candle
Fri Apr 02, 2021 8:30 pm
Forum: Devs
Topic: Spectrum Block
Replies: 7
Views: 482

Re: Spectrum Block

Worth the wait :!:

:dance: :D 8-)

See You In The Shadows…
by Candle
Thu Apr 01, 2021 2:57 pm
Forum: Users
Topic: Noob MIDI question…
Replies: 24
Views: 2977

Re: Noob MIDI question…

Hmm… I'm having a similar problem with the test BMX I just cobbled together. I've got a simple 4/4 C Major arpeggio being played by a VSTi (HG Fortune's Fortune Cookie 2012) patched through Note Detector which then sends (via MIDI) the note information to IX Split. When I try to record the 16 Tick s...
by Candle
Thu Apr 01, 2021 1:02 am
Forum: Users
Topic: MIDI controller mapping/customization (noob)
Replies: 4
Views: 292

Re: MIDI controller mapping/customization (noob)

Glad I could help :D

See You In The Shadows…
by Candle
Thu Apr 01, 2021 12:59 am
Forum: Users
Topic: Mixers/visual audio analysis tools
Replies: 26
Views: 1200

Re: Mixers/visual audio analysis tools

wde wrote:
Wed Mar 31, 2021 1:24 pm
I should probably finish this then ;)


SpectrumBlock.png
I second the "tease" comment :lol:

See You In The Shadows…
by Candle
Thu Apr 01, 2021 12:59 am
Forum: Users
Topic: Mixers/visual audio analysis tools
Replies: 26
Views: 1200

Re: Mixers/visual audio analysis tools

Do you find that recordings with LD mixer have their start-times all shuffled and need trimming? I can't figure out if it's my material, issues with latency compensation or what, but it seems like the recorded tracks fail to line up properly. I don't use LD Mixer's record functions. I use Sgorpi's ...
by Candle
Mon Mar 29, 2021 5:14 pm
Forum: Users
Topic: Mixers/visual audio analysis tools
Replies: 26
Views: 1200

Re: Mixers/visual audio analysis tools

I still use LD Mixer. I love it - tho the only update I would love to see with it is the implimentation of the modern Buzz multi I/O. But other than that it does what I need & the # of tracks is easily expandable. I use mvmeter2, love the old school VU meter look (I'm sucker for Analogue style VU me...
by Candle
Mon Mar 29, 2021 5:06 pm
Forum: Users
Topic: IX Magic 1.16 - May 4th, 2021
Replies: 336
Views: 64202

Re: IX Magic 1.15d - January 21st, 2021

Well, I got it programmed as is, despite the scroll jump. But yeah, if you'd like me to Beta Test, I could give it a shot. I'll probably re-name the DLL so it doesn't mess with my "Live" setup (now that I've got it all put back together).

See You In The Shadows…
by Candle
Sun Mar 28, 2021 9:33 pm
Forum: Users
Topic: IX Magic 1.16 - May 4th, 2021
Replies: 336
Views: 64202

Re: IX Magic 1.15d - January 21st, 2021

I'm sure Tinga is someone else who probably "gets into scrollbar territory" ;) I'm just nuts with all my presets, but Magic works so perfectly for mapping my Foot Controller to Buzz.

Thanks for having a look :D

See You In The Shadows…
by Candle
Sun Mar 28, 2021 9:27 pm
Forum: Users
Topic: MIDI controller mapping/customization (noob)
Replies: 4
Views: 292

Re: MIDI controller mapping/customization (noob)

I use IX Magic to map all my foot controller presets. I have a Behringer FCB1010 MIDI Foot Controller & I have it programmed to send Note Events to Magic which then uses its Peer Control functionality to switch presets in VSTs & other Buzz parameters. Here's my process: 1. Add IX Magic and any VSTs ...
by Candle
Sat Mar 27, 2021 4:47 pm
Forum: Users
Topic: IX Magic 1.16 - May 4th, 2021
Replies: 336
Views: 64202

Re: IX Magic 1.15d - January 21st, 2021

I know you're deep in the code for this wonderful machine, IX, but I just stumbled across a bit of a feature request (bug?) while you're re-coding things (hopefully it's an easy one). So I've been busy re-programming my Foot Controller & Magic for a new version of my "Live" Buzz Setup (it's a little...
by Candle
Sat Mar 27, 2021 4:11 pm
Forum: Users
Topic: Noob MIDI question…
Replies: 24
Views: 2977

Re: Noob MIDI question…

No problem. Glad I could help :D

See You In The Shadows…
by Candle
Thu Mar 25, 2021 3:10 am
Forum: Users
Topic: Noob MIDI question…
Replies: 24
Views: 2977

Re: Noob MIDI question…

Hi Invisible sweater, You can DL WDE's Note Detector here: https://forums.jeskola.net/viewtopic.php?f=3&t=2283 As for the "small sequnce editor above the pattern editor", it's part of the Pattern XP Mod that has updated the Pattern Editor with some great functions (including the small sequence edito...
by Candle
Tue Mar 23, 2021 5:36 pm
Forum: Devs
Topic: new pvst beta (updated 27-Dec-2020)
Replies: 495
Views: 750221

Re: new pvst beta (updated 27-Dec-2020)

Not sure if I'm just doing this wrong or if there's setting I've missed somewhere (tho, I did look through the Settings Window as well as all the Preferences Windows & the Attributes). Maybe someone can help me figure this out. So I've got PVST loading the Mobius VST 2 Looper. I've had PVST learn Mo...
by Candle
Fri Mar 19, 2021 12:42 pm
Forum: Devs
Topic: Modern Sequence Editor
Replies: 99
Views: 12321

Re: Modern Sequence Editor

Oh that's even simpler! Thanks HerrFornit :)

See You In The Shadows…